čtvrtek 26. ledna 2012

Definice dospělosti

Vždycky když provedu něco hloupého, něco absolutně dětinského slýchám od mamky, babičky či jiného mého rodinného příslušníka věty typu ,, Kdy konečně dospěješ?“. Většinou jim na to odpovídám, že v osmnácti. Uklidňuji je tím, že dostanu rozum, chytne se mě pořádná dávka zodpovědnosti a už mě nepustí. Budu také pořádná, ne tak tvrdohlavá a nebudu dělat opak toho co mě řeknou. Budu se každý den pilně učit, nebudu odmlouvat a naučím se vařit.Ale popravdě nic takového v plánu nemám a myslím, že moje drahá maminka to tuší. Líbí se mi můj věk, můžu si pořád dovolit dělat šílené věci, na dětském hřišti se houpat na houpačkách do deseti let a šidit řidiče autobusu s tím, že je mi čtrnáct ( nevěřili byste jak často na to naletíJ). Moje babička v mém věku potkala dědu a Kleopatra začala vládnou Egyptu.Sladkých sedmnáct.

Ale svým způsobem je to takový mezičas. Už nejsem dítě a podle profesorky na dějepis ani dospívající, tak by mě zajímalo, kde mám svoji škatulku. V pondělí se jí musím zeptat, spolužačky mě budou vděčné, že odvádím pozornost od starověkého Říma, profesorka mě na to řekne něco moc pěkného a skončí to tím, že se mám teď raději starat Claudia, ale když já raději Ceasara.Něco na její teorii bude ( tedy pokud vezmeme v úvahu někoho dospělejší, ale v mém věku). Je to věk kdy už nejsme děti, ani teenegři a ještě jsme se nevylouply v dospělého, je to mezičas, brána, čekárna na dospělost.

Mám rozum, hrstku rozumu, vím, že tím co sfouknu osmnáctero svíček na čokoládovo mandlovém dortu se sovičkou  na mě dospělost neskočí. Dospělost nepřichází s legálním pitím alkoholu. Ani s maturitou, svatbou a nebo nějakou jinou v mých očích dospělou věcí. Dospělost je v nás a musí probudit. Nebude to z pátku na sobotu, ale pomalu- pomalinku. U někoho přijde v patnácti k někomu až ve třiceti. A alkohol už je jen test jak moc dospělí jsme.

Ale já mám svoji vlastní definici dospělosti. Dospělá budu až mě začnou bavit nákupy bot, začnu vařit, objeví se mi první vráska,nebudu bydlet u rodičů a budu mít normální sexuální život.  


 V jednom nejmenovaném vědeckém časopise, jsem četla, že mozek dospívá až 27. mami to si ještě užiješ J

5 komentářů:

  1. v 27 :) tak to si ešte užijeme :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak nákupy bot mě nebaví, normální sexuální život nemám...ha..že bych ještě nebyla dospělá? :-P

    OdpovědětVymazat
  3. zajímavý článek,... koukám že já už tu dospělost mám za chvíli :-))

    Na mém blogu právě probíhá Giveaway, třeba se budeš chtít zúčastnit http://marketatrpisovska.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  4. zajímalo by mě, co je to "normální sexuální život" :)

    OdpovědětVymazat
  5. Přidávám se k Daniele a její otázce. :)

    Já si myslím, že skoro splňuji definici dospělosti (nakupovat boty mě baví úplně hrozně moc a vařit snad tak zvládám, vrásky pod očima se kupí, jen stále bydlím u rodičů..), ale stejně se chovám jako malé děcko..

    Jestli to bude trvat ještě 10 let, tak to potěš. :D

    OdpovědětVymazat