čtvrtek 29. listopadu 2012

Čaj o páte

Přiznejme si , žijeme v rychlé hektické době, zároveň si musíme dávat sakra velký pozor, kterou nohou ráno vykročíme. A pak ten týdenní kolotoč začíná. Občas se naše životy zdají jako zrychlené přehrávání na videu. Ranní pobíhání po bytě, dobíhání autobusu, dobíhání trolejbusu a šaliny, o přestávce stihnout udělat úkol do chemie, najíst se, chvíli se stresovat jestli budu zkoušená a pak znovu na trolejbus, autobus, učení na další den a pak všechno druhý den na novo.

Ráno pak umírám únavou, protože kvůli zkoušení z angličtiny a myšlení na další den, vytí psa a úplněk jsem oči skoro nezamhouřila. A další den statečně na novo. A posilněni kávou, litry kávy. Kávu pijeme s heslem ,, co nás nezabije, to nás probudí“. Kafe mám ráda, nejraději latte, když se chci odměnit tak karamelové capuccino a když probudit tak kafe černé jako noc, dneska ráno jsem si udělala tak silnou kávu, že by postavila na nohy i mrtvého, chuť jsem spravila až po 3 žvýkačkách a jablku.
 
 
S čajem to je jiná. U nás doma se nikdy nepili sirupy, džusy nebo minerálky, ale čaj a voda. A i přesto, že ho piji téměř pořád si ho umím požitkářky vychutnat. Nejlepší je ten dovezený z Anglie, který je silný, krásně voní a chutná nejlépe z porcelánového šálku po mé prababičce, který je skoro průsvitný. Nepohrdnu ani černým, zeleným, bylinkovým, roibosem nebo mým oblíbeným heřmánkovým. Sladit čaj mě přijde jako barbarství, proto nepiji ovocné a šípkový, protože mě přijdou kyselé. Miluji chvíle s teplým čajem nad knížkou nebo když ho jen tak držím v ruce a dívám se z okna jak prší. Mám ráda jak provoní celý pokoj.
 

 Oni Angličané, si to s čajem o páté dobře zařídili (i když, jsem ještě takového asi nepotkala, ale odpočívat, tedy umí). A já je budu následovat a co vy přidáte se?

 

5 komentářů:

  1. U nás doma se čajem docela opovrhuje, ani já ho moc nemusím. Leda tak mátovej. Všechny čaje mi připadají hrozně řídké, prostě. Ale když si ho jednou za čas dám, tak si to docela užívám. Líbí se mi myšlenka čaje v šálku a o páté. Ale ne každé ráno k snídani s chlebem se salámem, brr.

    OdpovědětVymazat
  2. já jsem v čajování a odpočívání celkem dobrá. ale spíše k těm čajům, o lenosti se tu zmiňovat nechci, není se čím chlubit. ;)

    miluju černé, zelené a bílé - nejlešpí jsou sypané, žádné sáčky. je ale faktem, že sypané piju minimálně, nikdy není tolik času a sáčky šetří přípravu.. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já se přiznám, že bylinkové věci nenávidím :D
    Ale zelený čaj, to je něco, co bezmezně miluju. A nejlépe ten s broskví, to je něco, po čem bych se utloukla.
    Když už mluvíš o té Anglii - čaj s mlékem si taky občas ráda dám, ale jsem v tomhle asi klasická češka, a vždycky budu víc na ten náš, bez mléka .)))

    OdpovědětVymazat
  4. Já mám ráda černý čaj, s hroudou citronu i medu, a je mi jedno, jestli jsem barbar nebo ne, prostě mi to tak chutná :).

    OdpovědětVymazat
  5. Máš pravdu. Žijeme v hrozně hektickém čase, takže bylinkový čaj přijde vhod. a ta poslední fotka je pohádková.:)

    OdpovědětVymazat